header image
Nieuws

Naast een veilige verbinding via HTTPS, is CADToppers.com nu ook beter te bekijken op mobiele platforms!

Topic: Data link verwijderen  (gelezen 3530 keer)

Re: Data link verwijderen
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2017, 15:01:01 »
Ik denk dart Bart gelijk heeft,  als je de xref   maar een datalink in een tekening gooi je makkelijk weg via datalink manager.  maar als je door de bomen het bos niet meer ziet,  xref in xref etc  (je moet eens weten wat ik soms aantref)  is de lisp toch wel handig.

Als het te erg is allemaal,  wil ik nog wel eens de tekening met alle xrefs opnieuw opbouwen, 

voor de zekerheid zal ik het de volgende keer als ik het aantref eens goed testen of de datalink gewoon verdwijnt bij het detachten van een xref,   maar ik dacht het wel.

p.s. ik ga het niet testen in AutoCAD 2013   ik zit net op 2018 te wachten,  volgens mij beweegt er al wat,  aangezien onze ict de licentieserver ging vernieuwen, of zouden ze heeeeeeel dom doen? :-)
« Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2017, 15:02:49 »
Als de oplossing zo eenvoudig was, dan bestond dit LISP-je niet..... 8) 8) 8) 8)
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2017, 15:52:20 door CADTopper_ADMIN »
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2017, 15:37:14 »
Is een VLX... was het maar een lisp...
 :P
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2017, 12:39:33 »
hmmmm,  ff getest, maar als ik een xref inroep waar een datalink inzit zie ik die datalink niet eens in de huidige tekening, pas als ik hem bind verschijnt hij in de datalink manager...
MAAR als ik de tekening die ik gebind had met de datalink erin verwijder blijft de datalink staan, maar is wel eenvoudig met de datalink manager te verwijderen.
dus iedereen heeft gelijk en ook niet,  maar het lispje heb je niet echt nodig..    >>tools>>datalink>>datalinkmanager.......
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2017, 12:43:27 »
Remo,

Dank je wel voor het uitzoeken!