header image
Nieuws

Voor iedereen die op vakantie gaat of is, FIJNE VAKANTIE

Topic: AutoCad 2020  (gelezen 266 keer)

AutoCad 2020
« Gepost op: 27 maart 2019, 15:49:39 »
Hij is uit. Autocad 2020 weer een leuk speeltje
Re: AutoCad 2020
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2019, 07:25:42 »
Wij blijven even doorwerken in 2019  :(
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2019, 11:05:40 »
Wij blijven even doorwerken in 2019  :(

wij in 2016 :'(
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2019, 10:20:42 »
wij in 2016 :'(
Wat is de reden dat jullie zo lang op een oude versie blijven hangen?
Wanneer AutoCAD je gereedschap is kan ik mij als bedrijf niet voorstellen waarom je zolang niet update.
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2019, 12:17:16 »
Ik kan mij dat prima voorstellen.

Misschien zijn ze autocad wel aan het uitfaseren (ik geeft het hier nog een jaar of 5 dan gaat alles in 3d denk ik)
Of hebben ze nog een licentie in eigendom in plaats van huur.
Wij krijgen alle versies maar slaan er meestal ook 1 of 2 over voordat ze bedrijfs breed worden uitgerold.

Updaten kost tijd er zitten vaak nog fouten in de eerste installatie en stelt soms ook aanvullende eisen aan de hardware
in zijn algemeenheid voegt een update al jaren weinig toe aan wat we algemeen kunnen benutten.
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2019, 12:25:46 »
Volgens mij wil Hera wel mee met de nieuwste versie(s) alleen het bedrijf waar ze voor werkt niet  :P
« Reactie #6 Gepost op: 8 april 2019, 11:35:25 »
Volgens mij wil Hera wel mee met de nieuwste versie(s) alleen het bedrijf waar ze voor werkt niet  :P

Klopt. Ik wil wel maar mijn werkgever (overheid) niet. Is namelijk heel handig als wij tekeningen van aannemers krijgen die wel een nieuwere versie hebben :(  Nouja we hebben het er mee te doen. Dat is met hele grote organisatie waarbij autocad niet het meest gebruikte programma is.
« Reactie #7 Gepost op: 9 april 2019, 10:01:42 »
Wat is de reden dat jullie zo lang op een oude versie blijven hangen?
Wanneer AutoCAD je gereedschap is kan ik mij als bedrijf niet voorstellen waarom je zolang niet update.
Wij zitten ook een beetje in hetzelfde schuitje.

AutoCAD is bij ons de meest gebruikte software naast de Office pakketten en ook hier bungelen we redelijk onderaan de nog ondersteunde versie lijst (AutoCAD 2017 sinds begin dit jaar). Dit heeft er voor een groot deel mee te maken doordat we heel veel met verschillende klantinstellingen werken (ik beheer er op dit moment 40+), waarbij een aantal klanten ook eigen menu's incl. gecompileerde .NET DLL's meeleveren voor de juiste werking. Helaas zijn die krengen vaak versie afhankelijk, waardoor deze niet door ons naar een hogere versie omgezet kunnen worden zonder dat de klant nieuwe DLL's aanleveren. En vaak heeft een klant waar voor hun zelf AutoCAD niet de hoogste prioriteit heeft niet echt haast om een voor hun werkend systeem te moeten updaten.
« Reactie #8 Gepost op: 24 april 2019, 00:51:48 »
Wilde 2020 overslaan, maar ben er nog niet uit, lijken toch updates en nieuwe features in te zitten die mijn werk makkelijker maken. 
Het ligt er nu nog even aan of mijn eigen tooling zich eenvoudig laat overzetten naar de nieuwe AutoCAD,  zelf zie ik nog niet veel problemen alles stond al in 64bit
En onderhuids lijken er ook niet erg grote problemen op de loer zitten  moet allen ff checken of onedrive zich ook laat gebruiken zoals dropbox of box.  want wij als grote onderneming (ik zelf zou een andere keuze gemaakt hebben) hebben onzelf gecommiteerd aan ondrive en sharepoint...  De autoCADters onder ons vormen nu nog een uitzondering we onderzoeken 360 docs nu.