header image
Nieuws

Beste CADToppers, antwoorden kunnen alleen gegeven worden, als er vragen worden gesteld, schroom dus niet en stel je vragen!

Topic: Blocken tellen?  (gelezen 67 keer)

Blocken tellen?
« Gepost op: 26 november 2018, 08:45:41 »
Goede morgen CADToppers,

Is er nog een eenvoudige manier om blocken te tellen in een tekening en deze telling automatisch aan te laten passen, als je blocken van een zelfde type toevoegt?
(Uiteraard ben ik bekend met dataextractie, maar ik zoek meer een oplossing met FIELDS o.i.d)

Ben benieuwd  :)

Richard
Re: Blocken tellen?
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2018, 16:46:01 »
Richard,

ik heb de Lisp van Lee Mac hiervoor al eens gebruikt.
Hiermee kun je een eenvoudig overzicht plaatsen van de blocken, automatisch updaten is er niet bij, maar het aanmaken van een nieuwe tabel is zo eenvoudig en snel dat dit ook wel handmatig te doen is.
http://www.lee-mac.com/blockcounter.html
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2018, 17:00:07 »
wil je alleen een tabel?

Of hebben de blokken ook een nummer (zoals bij een palenplan)
maakt het uit in welke volgorde er geteld wordt?
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2018, 07:33:02 »
Goede morgen,

@Roy, De lisp-files van Lee ga ik testen. (Inmiddels getest, ik krijg het alleen niet voor elkaar, om de dynamische varianten te tellen. Heb de andere geprobeerd, die Lee aanbiedt, die zet alleen niet het staatje in de tekening.)

@Bart, Wat ik precies wil, is de informatie die je opvraagt met BCOUNT direct als staatje in de tekening zetten...
« Laatst bewerkt op: 27 november 2018, 07:58:18 door CADTopper_ADMIN »
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2018, 03:29:44 »
zal morgen die van lee mac ook eens testen, want ik zie dat hij het wel zou moeten doen met dynamische blocken.
of je bedoeld met dynamische variant iets anders want je hebt gelijk als je wil dat hij zich automatisch aanpast als je een block toevoegd, zul je met fields aan de gang moeten. . 

Zelf heb ik geen enkele moeite met het opnieuw genereren van het tabelletje als je klaar bent.
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2018, 07:53:26 »
Remo,
Ik heb er ook geen moeite mee, om zo af en toe een nieuw staatje te generen, als hij maar onderscheid maakt tussen de dynamische varianten :)