header image
Nieuws

Beste bezoeker van CADToppers.nl, zonder vragen en antwoorden kunnen wij niet bestaan, schroom dus niet en stel je vraag!

Topic: Blocknaam krijgt een extra toevoeging na "flatten". (z-hoogte op nul zetten!)  (gelezen 473 keer)

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende: Blocknaam krijgt een extra toevoeging na "flatten". (z-hoogte op nul zetten!)

Ik heb een tekening met z-hoogtes waarvan ik de z-hoogtes niet wil hebben. Omdat ik 2D teken.
Dus, met "flatten" wordt in de tekening alle z-hoogtes op "nul" gezet. Zo gezegd zo gedaan.
Dan wil ik bepaalde blocks vervangen en dan zie tot mijn verbazing dat de blocknamen (verschillende symbolen zoals lichtmast, kolk, verkeersbord e.d.) allemaal een toevoeging "...-flat-01, ..-flat02, ..-flat03" enz enz. hebben gekregen. Elke block/symbool krijgt een unique naam.
bijvoorbeeld:
stel, ik heb 15 blocks met de naam lichtmast_01, dan verandert de naam in lichtmast_01-flat-01, lichtmast_01-flat-02, lichtmast_01-flat-03, .....lichtmast_01-flat-15.
alle blocks in de tekening met de zelfde naam krijgt de toevoeging "-flat-x", x= aantal blocks met de zelfde naam.

Mijn vraag: hoe kan ik dit corrigeren of voorkomen dat het gebeurt?

Alvast bedankt voor het meedenken

ICA

Hallo,

Dat komt waarschijnlijk dat de blokken met de zelfde naam op verschillende Z-hoogte staan.
Misschien kan je voordat je flatten gebruikt eerst de blokken selecteren met select similair en van het insertion point de Z waarde op 0 te zetten.

Groeten,
Ard
Flatten maakt altijd een nieuw block aan met de toevoeging "flat"
Geen idee waarom maar dit is wel hoe het werkt.

Zelf doe ik altijd gewoon select similar of via een quick select een selectie maken en hiervan de Z-waarde op 0 zetten.
Re: Blocknaam krijgt een extra toevoeging na "flatten". (z-hoogte op nul zetten!)
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2018, 14:03:40 »
Iemand heeft die keuzen gemaakt.
Ik kan hem begrijpen, je kan immers ook alleen een deel van je tekening doen.