header image
Nieuws

Beste CADToppers, antwoorden kunnen alleen gegeven worden, als er vragen worden gesteld, schroom dus niet en stel je vragen!

Topic: Noordpijl  (gelezen 952 keer)

Noordpijl
« Gepost op: 10 juli 2018, 08:20:22 »
Voor de liefhebber!
Een Noordpijl die je kunt ronddraaien, waarbij de N altijd leesbaar blijft.
Re: Noordpijl
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2018, 08:33:05 »
en hier ook een hele mooie met bedrijfslogo :)
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2018, 08:37:26 »
Dank je wel Ard, maar die kan ik natuurlijk niet in mijn tekeningen gebruiken  ;) ;) ;) ;)
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2018, 08:43:58 »
geen probleem hoor :)
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2018, 09:42:02 »
Tekenen jullie dan niet altijd noordgericht? Ik heb zo'n hekel aan als de bovenkant van de tekening niet het noorden is
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2018, 13:24:33 »
Dag Hera,

Nee, wij tekenen niet noord gericht.
Dat is in onze situatie niet te doen.

Gr. Richard
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2018, 04:02:52 »
Tekenen jullie dan niet altijd noordgericht? Ik heb zo'n hekel aan als de bovenkant van de tekening niet het noorden is

Kan je haast wel kussen, niets irritanter.. nouja inconsequent  laaggebruik misschien.

En Richard voor jullie werk kan ik het nog begrijpen, al zou ik dan maar helemaal geen Noorpijl gebruiken, wat is de meerwaarde binnen in een gebouw?
« Reactie #7 Gepost op: 14 november 2018, 08:12:07 »
Die noordpijl maakt niet zo veel uit hoed die staat.
Maar het is wel prettig als er op RD-coördinaten getekend wordt.
Maar kijk maar ff :)
« Reactie #8 Gepost op: 14 november 2018, 08:55:04 »
Wel of niet noordgericht is bij mij sterk afhankelijk van het project en eisen opdrachtgever.
Bij voorkeur teken ik uitsluitend noordgericht, helaas zijn er soms situaties waarbij je er niet aan ontkomt om hiervan af te wijken.
Op dit moment ben ik veel bezig met diverse provinciale klussen, hierbij is als eis van de opdrachtgever dat er geen staande papierformaten gebruikt mogen worden.
Dit betekent dus voor een wegtracé van 10km dat je moet gaan roteren om het een en ander netjes op papier te krijgen.
« Reactie #9 Gepost op: 14 november 2018, 09:20:22 »
Kan je haast wel kussen, niets irritanter.. nouja inconsequent  laaggebruik misschien.

En Richard voor jullie werk kan ik het nog begrijpen, al zou ik dan maar helemaal geen Noorpijl gebruiken, wat is de meerwaarde binnen in een gebouw?

Remo,
Ik gebruik hem ook niet in een gebouw, maar op onze gebruiksmeldingstekeningen en ontruimingsplattegronden.  ;)
« Reactie #10 Gepost op: 15 november 2018, 00:45:17 »
Wel of niet noordgericht is bij mij sterk afhankelijk van het project en eisen opdrachtgever.
Bij voorkeur teken ik uitsluitend noordgericht, helaas zijn er soms situaties waarbij je er niet aan ontkomt om hiervan af te wijken.
Op dit moment ben ik veel bezig met diverse provinciale klussen, hierbij is als eis van de opdrachtgever dat er geen staande papierformaten gebruikt mogen worden.
Dit betekent dus voor een wegtracé van 10km dat je moet gaan roteren om het een en ander netjes op papier te krijgen.

Misschien moet je de opdrachtgever eens NLCS eisen laten lezen,  in principe Noordpijl naar boven gericht. tenzij het echt niet anders kan, maar dit is al jaren goed gebruik, zo heb ik het 35 jaar geleden al geleerd op de grafische school. net als alle teksten leesbaar vanuit de rechteronderhoek bekeken.  Maargoed, ook ik wijk wel eens af, maar altijd onder protest  >:(