header image
Nieuws

www.CADToppers.com bestaat 5 jaar!

Topic: pop-upwindow, melding  (gelezen 526 keer)

pop-upwindow, melding
« Gepost op: 12 juni 2018, 10:07:58 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: hoe krijg je deze windows groter of uitgerekt?
Ik heb met "xlist" eigenschappen van een object uit een xref opgevraagd. Als de naam van de layer langer is x aantal, dan past het niet in de window en wordt het dus niet weergegeven.
Als je dat niet weet, dan ga de mist in. Want je ziet niet de volledige naam van de layer.
Dit is volgens mij ook het geval bij sommige andere commandos. Window heeft een standaard afmeting en die krijg je niet groter of uitgerekt.

gr.
ICA
Re: pop-upwindow, melding
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2018, 11:20:23 »
Beste Ica,

Ik vrees dat er voor dit probleem geen oplossing is...

Gr. Richard
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2018, 14:00:24 »
Welke AutoCAD versie?
Ik weet dat er in 2019 gesleuteld is aan de vensters en dat er heel veel vensters nu verschaalbaar zijn.
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2018, 15:51:46 »
Ik heb deze geprobeerd in 2019, maar die is niet te verschalen.....
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2018, 16:33:20 »
Ik heb deze geprobeerd in 2019, maar die is niet te verschalen.....
Hmm shame on you AutoDESK!
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2018, 11:29:56 »
Volgens mij gaat het in geval van XLIST om een Express Tool en is het een DCL dialoog. Deze zijn in AC niet te 'resizen'.
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2018, 13:19:21 »
Zoals Roy al aangeeft gaat het om een Express Tool. Maar XLIST gebruikt wel gewoon een DCL, dus je kan de DCL aanpassen zodat deze meer tekens laat zien en je probleem oplost. Je hebt hiervoor wel beheerdersrechten nodig om dit bestand aan te passen, aangezien de Express Tools onder C:\Program Files geïnstalleerd worden.

- Open bv. Notepad met beheerdersrechten
- Open het bestand C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD 20xx\Express\xlist.dcl
- Pas de twee (!!) regels met width = 31; aan naar een breedte die voor jou werkt bv. width = 60;
- Sla het bestand op.

Nu zal de dialoogbox van XLIST een stuk breder zijn en daardoor meer tekens van de naam kunnen tonen.
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2018, 16:48:04 »
Zoals Roy al aangeeft gaat het om een Express Tool. Maar XLIST gebruikt wel gewoon een DCL, dus je kan de DCL aanpassen zodat deze meer tekens laat zien en je probleem oplost. Je hebt hiervoor wel beheerdersrechten nodig om dit bestand aan te passen, aangezien de Express Tools onder C:\Program Files geïnstalleerd worden.

- Open bv. Notepad met beheerdersrechten
- Open het bestand C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD 20xx\Express\xlist.dcl
- Pas de twee (!!) regels met width = 31; aan naar een breedte die voor jou werkt bv. width = 60;
- Sla het bestand op.

Nu zal de dialoogbox van XLIST een stuk breder zijn en daardoor meer tekens van de naam kunnen tonen.

Dit heb ik getest en het werkt. !
Ik begrijp niet dat zoiets simpels door Autodesk niet wordt verholpen.

In ieder geval iedereen bedankt voor meedenken.
 CADTS
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2018, 12:50:17 »
lang geleden had ik quickpik om dit te regelen, is nu betaald geloof ik