header image
Nieuws

Beste bezoeker van CADToppers.nl, zonder vragen en antwoorden kunnen wij niet bestaan, schroom dus niet en stel je vraag!

Topic: leader of multileader instellingen  (gelezen 499 keer)

leader of multileader instellingen
« Gepost op: 3 mei 2018, 09:53:10 »
Beste Cadtoppers,

Ik heb een vraagje over de instellingen van (multi)leaders in Autocad.
Welke instelling moet je aanpassen om te voorkomen dat er een extra knik verschijnt in je leaderline?
En welke handelingen moet je verrichten om zowel multileader als leader gelijke instellingen te krijgen..?
Volgens bijgaande plaatje is links ongewenste situatie en rechts is de gewenste resultaat.

Alvast bedankt voor meedenken

ICA
Re: leader of multileader instellingen
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2018, 10:02:07 »
Heb je hier wat aan?

Onze Mleader,

kan je de instellingen vergelijken.
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2018, 12:45:49 »
Heb je hier wat aan?

Onze Mleader,

kan je de instellingen vergelijken.

Ik heb alles identiek ingesteld met jou tekening maar, geen resultaat.
Voor de duidelijjkheid: ik teken dus annotative
Ik merk dat het mis gaat wanneer je met "annotative" op verschillende schalen een leader wilt plaatsen...
Overigens, als je instellingen bij een dimensionstyle verandert dan heeft dat ook invloed op je leaderstyle.?!
Ik kan het niet zo goed volgen allemaal..wordt te lastig en teveel geregel enzo.. ???

Ben benieuwd of er meer mensen hiermee moeite hebben..en hoe ze het dan oplossen.

gr.
ICA
« Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2018, 11:44:34 »
Beste Ica,

Werken met annotative elementen vind ik zelf ook erg lastig.
Alles moet dan goed ingesteld zijn en zover ik me kan herinneren, moet je voor elke schaal je mleaders etc aanpassen/instellen.
Misschien kun je een tekening van jouw mleader posten op het forum, dan kan iemand er misschien naar kijken en een gerichte oplossing aanbieden.

Mvg. Richard
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2018, 13:50:04 »
Ik heb alles identiek ingesteld met jou tekening maar, geen resultaat.
Voor de duidelijjkheid: ik teken dus annotative
Ik merk dat het mis gaat wanneer je met "annotative" op verschillende schalen een leader wilt plaatsen...
Overigens, als je instellingen bij een dimensionstyle verandert dan heeft dat ook invloed op je leaderstyle.?!
Ik kan het niet zo goed volgen allemaal..wordt te lastig en teveel geregel enzo.. ???

Ben benieuwd of er meer mensen hiermee moeite hebben..en hoe ze het dan oplossen.

gr.
ICA

Kun je aangeven wat er mis gaan met je leaders wanneer je met meerdere schalen werkt?
In principe heb je maar 1 leader nodig wie wanneer de style annotative is netjes meeschaalt bij het wijzigen van de schaal van je tekening.
Zelf werk ik uitsluitend Annotative en heb geen problemen met vreemde verschalingen.

Kun je anders eens een DWG toevoegen met hierin de bewuste Mleader waarmee het fout gaat?