header image
Nieuws

www.CADToppers.com bestaat 5 jaar!

Topic: Hatch / arcering veel te traag  (gelezen 417 keer)

Hatch / arcering veel te traag
« Gepost op: 13 april 2018, 11:39:06 »
Hallo CAD Toppers,

Ik werk inmiddels met AutoCad2018 en hatch gaat nog steeds niet vlot genoeg. Het is nog steeds traag.
En nog steeds te vaak foutmeldingen die eigenlijk nergens over gaan.
En elk object in je hatch area wordt als een storend element gezien, waardoor je meer foutmeldingen krijgt.
Ik verbaas me dat het nog steeds een probleem is die maar niet opgelost wordt door de Autodesk jongens.
Ik heb allerlei instellingen geprobeerd maar het helpt niet.

Wie weet een handige oplossing?

alvast bedankt,

ica
Re: Hatch / arcering veel te traag
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2018, 11:44:25 »
Kan je die objecten niet uitzetten of onzichtbaar maken.
Het gaat bij mij meestal wel goed en snelheid is nooit een probleem bij arceringen.
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2018, 11:51:18 »
Beste Ica,

Dank je wel voor je eerste post op ons forum!
Mijn inziens, is meestal het grootste probleem de gebruikte schaal van de arcering.
Als deze te klein is, worden tekeningen traag en klappen ze er sneller uit.
Zou het helpen, als je een setje goede arceer patronen maakt en deze in een toolchest plaatst?

Mvg. Richard
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2018, 12:09:02 »
Wat Richard ook al zegt, vaak is de schaal van de arceringen de boosdoener.
Ook merk ik dat niet alle hatches even fijn werken / reageren wanneer deze Annotative zijn.
Verder is het handig wanneer je grote vlakken moet hatchen om deze op te delen in meerdere losse hatches, hierdoor werkt het regenereren beter doordat AutoCAD beter alleen die hatches wie in beeld zijn kan redrawen.
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2018, 14:08:12 »
bedankt voor jullie reacties maar, dit alles heb ik al geprobeerd en helpt niet.

aanvullend: als ik klik in hatch area dan is hij echt 5 a 10 seconden helemaal de weg kwijt. lijkt of hij vast gaat lopen.
Als je vaak moet arceren dan is dit best wel irritant. Je moet dan constant wachten totdat hij weer reageert.
dit heb ik met een nieuwe lege tekening getest.
wellicht is de oplossing in een "variable" die niet goed staat ingesteld. de vraag is dan: welke variable staat niet goed?

gr.
ica
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2018, 16:57:10 »
Heb je de dynamische hatch preview aanstaan?
Zelf zet ik dit altijd uit omdat dit rete traag is.

Dit kan via de SYSVAR hpquickpreview op OFF te zetten.
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2018, 10:41:16 »
Beste Ica,

Had je dezelfde problemen in een vorige versie?
Of is het in deze versie erger?
Als je de oude versie nog hebt, zou je eens een vergelijk kunnen maken van de sysvar tussen de oude en de nieuwe versie.
Misschien dat je dan iets tegenkomt wat je verder kan helpen....

Mvg. Richard
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2018, 11:40:49 »
Alle voorgaande tips heeft niet mogen helpen helaas... :(
Ik ben inmiddels erachter gekomen dat: het wel iets uitmaakt of je "h" of "-h" gebruikt voor de hatchcommando.
Met "-h" is hij aanzienlijk sneller.
Bij "-h" zie je geen pop up menu met allerlei instellingen. je ziet onderaan bij de commandregel een reeks opties.
Nadeel hierbij is dat je alles uit je hoofd moet weten zoals, hatchnaam, schaal, enz...

Ik houd jullie op de hoogte bij verdere ontwikkelingen.....
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2018, 11:46:42 »
Misschien een stomme vraag, maar is je grafische kaart wel geschikt voor deze autocad versie?
En heb je de hardware accelerator aanstaan? (GRAPHICSCONFIG)

En zoals ik eerder heb gemeld, kun je een aantal veel gebruikte arceer patronen niet op een toolpalette zetten?
Dan hoef je iig, niet elke keer hatchnaam etc in te vullen.
« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2018, 12:40:38 »
Misschien een stomme vraag, maar is je grafische kaart wel geschikt voor deze autocad versie?
En heb je de hardware accelerator aanstaan? (GRAPHICSCONFIG)
>>Deze staat aan, videokaart= NVIDIA Quadro 2000

En zoals ik eerder heb gemeld, kun je een aantal veel gebruikte arceer patronen niet op een toolpalette zetten?
Dan hoef je iig, niet elke keer hatchnaam etc in te vullen.>> juist met menu's gaat het fout, dus heeft geen zin
« Reactie #10 Gepost op: 20 april 2018, 12:50:25 »
Komt het in een bepaalde tekening voor of in alle tekeningen.
stuur eens een dwg op dan test ik even of het aan de tekening ligt.

Met vriendelijke groeten,
Ard Verdam
« Reactie #11 Gepost op: 20 april 2018, 13:11:11 »
Alle voorgaande tips heeft niet mogen helpen helaas... :(
Ik ben inmiddels erachter gekomen dat: het wel iets uitmaakt of je "h" of "-h" gebruikt voor de hatchcommando.
Met "-h" is hij aanzienlijk sneller.
Bij "-h" zie je geen pop up menu met allerlei instellingen. je ziet onderaan bij de commandregel een reeks opties.
Nadeel hierbij is dat je alles uit je hoofd moet weten zoals, hatchnaam, schaal, enz...

Ik houd jullie op de hoogte bij verdere ontwikkelingen.....
Dit klinkt als een HPDLGMODE instelling. https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/AutoCAD-Core/files/GUID-8C19FED5-6024-40A8-AEBD-2AA1C57240B3-htm.html

Middels deze sysvar kun je aangeven of je het dialoog venster wilt zien of dat het in je Ribbon moet verschijnen.

Ook zou het kunnen zijn dat je custom Arceringen hebt wie AutoCAD probeert te laden / previewen maar dat dit lastig is.
« Reactie #12 Gepost op: 20 april 2018, 14:16:35 »
Dit klinkt als een HPDLGMODE instelling. https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2016/ENU/AutoCAD-Core/files/GUID-8C19FED5-6024-40A8-AEBD-2AA1C57240B3-htm.html

Middels deze sysvar kun je aangeven of je het dialoog venster wilt zien of dat het in je Ribbon moet verschijnen.

Ook zou het kunnen zijn dat je custom Arceringen hebt wie AutoCAD probeert te laden / previewen maar dat dit lastig is.
CADTN
Yessss,..dit gaat stukken sneller. Al hoewel, standaard staat deze op 2. Na enkele testen lijkt alles veel sneller te gaan als hij op 1 staat...
Het gaat gewoon om standaard arceringen die in Autocad staan: ANI31, ANI37, BRICK, e.d..

Ik ben hiermee content..dus ik sluit het af hiermee..Iedereen bedankt voor het mee denken. CADTS
« Reactie #13 Gepost op: 20 april 2018, 14:17:51 »
 YW