header image
Nieuws

Beste CADToppers, antwoorden kunnen alleen gegeven worden, als er vragen worden gesteld, schroom dus niet en stel je vragen!

Topic: INSERT / -INSERT  (gelezen 87 keer)

INSERT / -INSERT
« Gepost op: 25 oktober 2017, 07:46:13 »
CADToppers,

Hier ben ik weer!
Ik merk op, dat er een verschil is tussen de gewone insert en de -insert.
Als ik een gewone insert doe en ik wil een block met attributen vervangen, dan krijg ik de melding dat het block al bestaat en of ik hem wil redefinen.
Bij een -insert krijg je de vraag niet.
Hoe kan ik nu toch voor elkaar krijgen, dat de -insert ook ziet dat er al een block aanwezig is, en ik deze wil redefinen?

Ik wil dit nl. weer in een macro verwerken  :)
Re: INSERT / -INSERT
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2017, 09:05:37 »
(command "_-Insert" "name=X:\\Folder\\name.dwg" ...)
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2017, 09:22:18 »
roy_043,
Helaas.... ook met deze regel, krijg je geen melding dat het block al bestaat in de tekening....
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2017, 11:41:04 »
Wat bedoel je hier met macro?

(if (tblobjname "block" "name")
  ...
  ...
)
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2017, 11:48:30 »
Een marco is een *.scr bestand, waarin je de handelingen schrijft die je wil uitvoeren.
Deze kun je heel goed gebruiken voor herhalende acties.

Bijv. deze, waarbij ik een purge all incl regapps. heb gemaakt:

;PURGE 14-12-2009
;qsave toegevoegd 22-12-2009
-PURGE
A
*
N
-PURGE
R
*
N
-PURGE
A
*
N
qsave

Ik heb deze macro aan een button gekoppeld  en kan dus snel alles purgen.

Bij macro's is het alleen zo, dat deze het beste werken als je commando's gebruikt, die geen dialoogvenster aanroepen.
Vandaar de -INSERT i.p.v. de gewone INSERT
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2017, 13:09:46 »
Het maakt voor de syntax volgens mij niet uit of je INSERT of -INSERT gebruikt wanneer je LISP gebruikt. AutoCAD 'ziet' dat je het INSERT commando gebruikt binnen LISP en zal dan o.a. de dialoogbox onderdrukken en niet tonen. Dus (command "INSERT" "C:\\TEMP\\TEST_BLOCK.DWG") is voor LISP hetzelfde als (command "-INSERT" "C:\\TEMP\\TEST_BLOCK.DWG")

Op het moment dat je INSERT in een script gebruikt (maar niet in een LISP syntax), dan moet je wel -INSERT gebruiken, omdat anders je script stopt door het tonen van de dialoogbox.

Zo wordt in LISP ook de vraag voor het redefinen automatisch onderdrukt en zal óf het interne block worden gebruikt als deze bestaat óf zal het block een redefine krijgen wanneer je in de syntax = gebruikt. Als je de volgende syntax gebruikt dan zal een eventueel bestaand block altijd een redefine krijgen zonder enige user input, aangezien je met de = aangeeft dat je dat wilt.
(command "INSERT" "TEST_BLOCK=C:\\TEMP\\TEST_BLOCK.DWG")

Dus afgaande van de info in je eerste post, moet je gewoon de volgende syntax gebruiken:
(command "INSERT" "BLOCK_NAAM=C:\\FOLDER\\BLOCK_NAAM" .......)

Bestaat het block nog niet in de tekening dan wordt deze gewoon ge-insert, bestaat deze wel dan wordt er een redefine uitgevoerd voordat het block ge-insert wordt.
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2017, 14:11:51 »
Het koste wat koppijn, maar het is gelukt!
Dank je DannyNL!

CADTN
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2017, 15:42:12 »
Ik begrijp nu niet meer wat het bezwaar was tegen reactie #1.
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2017, 15:45:40 »
Ik begrijp nu niet meer wat het bezwaar was tegen reactie #1.
OOPS! Mijn fout, als ik jouw post opnieuw lees, dan had dat ook gewoon gewerkt.
Mijn dank gaat ook naar jouw uit roy_043!!!!!