header image
Nieuws

Ben jij een CADTopper? Welkom en veel plezier op onze site.

Topic: Lay-out tabs.  (gelezen 615 keer)

Lay-out tabs.
« Gepost op: 25 juli 2017, 14:02:56 »
Beste CADToppers,

Ik heb de volgende mooie vraag bedacht...
Komt ie!

Is het mogelijk om je lay-out tabs te verbergen, zoals je dat in Excel kunt doen?

Gr. Richard
Re: Lay-out tabs.
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2017, 14:38:53 »
P.s. heb de vraag ook op de ideeen pagina van de AutoDESK community gepost....

Like's en kudo's zijn altijd welkom :)

https://forums.autodesk.com/t5/product-design-suite-ideas/hide-layout-tabs-standard-autocad/idi-p/7252524
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2017, 15:09:51 door CADTopper_ADMIN »
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2017, 10:38:58 »
In Excel is dit nuttig: je kunt bijvoorbeeld een rekenblad verbergen voor de eindgebruiker. Maar het kan ook erg verwarrend zijn. Om die reden ben ik geen voorstander van invoering van dit idee in AutoCAD of BricsCAD.

Als het doel is om overzicht te houden in bestanden met (te) veel layouts:
Gebruik het xref-mechanisme en ga werken met een 'model' dwg en losse 'plot' dwgs.
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2017, 10:48:37 »
@Richard, wat is jou idee met deze funcite?

Persoonlijk zie ik ook het nut niet van het kunnen verbergen van Layouts.
Wellicht dat het voor jezelf handig is om overzicht te houden in de tekening, echter wanneer bijvoorbeeld een collega verder moet met jou tekening kan het hierdoor zijn dat hij bepaalde bladen niet kan vinden en deze opnieuw maakt of dat hierdoor informatie wie er wel is onbedoeld verloren gaat.

« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2017, 11:27:50 »
Ik heb inderdaad een tekening met 12 tot 14 lay-out tabs.
Niet elke tab hoeft zichtbaar te zijn voor collega's en om het verhaal compleet te maken, worden al deze tabs ook nog eens aan mijn SheetSetManager gekoppeld.

Voor het werkgemak zou ik dus de minst gebruikte tabs tijdelijk willen verbergen.

Wat al een klein beetje scheelt, is dat mijn Model/layout tabs nu gedockt zijn boven mijn statusbar :)