header image
Nieuws

Ben jij een CADTopper? Welkom en veel plezier op onze site.

Topic: riet/eendje/vis  (gelezen 1079 keer)

riet/eendje/vis
« Gepost op: 11 april 2017, 16:08:54 »
Heeft iemand voor mij bijv een block met riet (niet op een dak, maar wat wuift langs het water) en een visje of een eendje zou helemaal geweldig zijn. Of een link waar ik zuks kan vinden op internet. Ik moet iets van een natuurvriendelijke oever maken (en dat is niet helemaal mijn gewoonlijke tekengebied) dat duidelijk is voor bewoners. Mijn riet lijkt niet helemaal op riet :p 8)
Re: riet/eendje/vis
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2017, 16:44:51 »
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2017, 08:40:44 »
Dank je wel CADTN ik heb de pandabeer en eend gevonden :D Riet nog niet, dus als iemand dat nog heeft ???
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2017, 08:50:34 »
Riet is zo specifiek, dat ga je bijna niet vinden....
Kun je anders niet werken met een foto en deze bijv. met SUPERHATCH in je tekening verwerken?
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2017, 09:32:38 »
Remco dank je wel, helaas wilt het systeem op het werk niet meewerken :(
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2017, 09:34:28 »
Wat wil je systeem niet, kunnen we je ergens mee helpen?
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2017, 18:25:45 »
HerCa wat wil het systeem precies niet doen, als je niet mag downloaden dan kunnen wij hier hem best voor je downloaden en mailen. of ligt je probleem dieper, oudere CAD versie dan waar de blocken in gemaakt zijn, ook dan is er hier hulp hoor.

zoals bijvoorbeeld de bijlage, gedownload bij  http://www.tonythanh.com/trees-dwg-blocks/bamboo-plant-cad-block-bamboos-cane-tree-autocad-drawing/
en hij is orgineel in 2007 gesaved heb ik even naar 2004 gedaan, maar op zich is dat nooit nodig want bij Autodesk is er een programma te downloaden waar je nieuwe versies mee kan converteren naar oudere versies.  kan bij voorbeeld met dwg trueview zie https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/How-to-convert-a-dwg-file-to-a-previous-format.html

zie hier ik zit zelfs oplossingen aan te dragen voor problemen die er misschien helemaal niet zijn :-)

« Laatst bewerkt op: 19 april 2017, 18:35:47 door Remo »
« Reactie #8 Gepost op: 1 mei 2017, 14:43:50 »
Ik mag van het computer systeem op mijn werk helaas niets downloaden :( Ik ga het thuis een keertje proberen.
Bedankt  voor jullie hulp
« Reactie #9 Gepost op: 3 mei 2017, 14:58:59 »
aha, weer zo'n ict afdeling die kwijt is waartoe ze eigenlijk dienen.
probeer het anders eens met deze opmerking.
Wij verdienen het geld met onze werkzaamheden niet met het voordurend bedelen bij ICT of er alsjeblieft iets gedowload mag worden,
ICT is ondertsteunend en zou een dienende functie moeteb hebben, die Gebruikers met een hoofdletter moeten schrijven en niet schuingeschreven gebruikers

hoe moeilijk kan het zijn dat wanneer jij iets uitzoekt ict daar even naar kijkt en als het niet anders kan voor je download en scanned en op een goede plek op het netwerk of je pc zet.

p.s. hoe krijg jij tekeningen van opdrachtgevers of mag je die ook al niet op je pc zetten, want per definitie is een block niets meer of minder dan een tekening van derden.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2017, 18:47:58 door Remo »
« Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2017, 13:40:08 »
Wij zijn opdrachtgever :P maar tekeningen van derden ontvangen is idd niet makkelijk
« Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2017, 14:50:30 »
Wij zijn opdrachtgever :P maar tekeningen van derden ontvangen is idd niet makkelijk

Verplichten jullie iedereen om tekeningen op floppy disk aan te leveren  :D :D :D en als release 12.... want als ik het me goed herinner, hebben jullie ook nog eens een erg oude AutoCAD versie.
« Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2017, 18:53:32 »
Verplichten jullie iedereen om tekeningen op floppy disk aan te leveren  :D :D :D en als release 12.... want als ik het me goed herinner, hebben jullie ook nog eens een erg oude AutoCAD versie.

floppy disks... tjee. kunnen bij mij er niet eens meer in.

Maar voor de geringe rechten en hulp van de ICT moet je je baas eens voorrekenen wat die bureaucratie je bedrijf kost, zijn ze meestal gauw genegen een en ander te veranderen.
en ICTers.... breek me de bek niet open....  weten van alles net niks.. en hebben echt geen idee dat ze ondersteunend moeten zijn. zo nu en dan komt er een goeie langs, maar die zijn met een loep in het riet te zoeken.
« Reactie #13 Gepost op: 23 mei 2017, 13:30:00 »
klopt autocad 2010, maaarrrrrr in juni hebben we een cursus autocad 2016......dus er is hoop
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2017, 14:03:27 »
2018 cursus mag ik hopen :)