header image
Nieuws

Beste bezoeker van CADToppers.nl, zonder vragen en antwoorden kunnen wij niet bestaan, schroom dus niet en stel je vraag!

Topic: Weergeven van MAP Data  (gelezen 702 keer)

Weergeven van MAP Data
« Gepost op: 15 juni 2015, 17:01:43 »
Heren,

ik zit met een uitdaging qua weergave van MAP data.

uitdaging
Van onze opdrachtgever heb ik rioolrevisie ontvangen in Shapefiles (.shp).
Een bestand voor de inpsectieputten en een bestand met de leidingen.
Het weergeven de van de informatie uit de MAP data is via een Annotation template kinderspel zolang het om punt objecten (inspectieputten) gaat.
Zodra het informatie betreft welke centraal bij het lijn object gaat is het ook geen probleem, de uitdaging wordt groter zodra ik informatie bij het begin of eind van de leiding wil plaatsen.

data opbouw
inspectieputten
- objectid
- putnummer
- materiaal
etc

leidingen
- objectid
- diameter
- materiaal
- bob_start
- bob_eind
- idstart
- ideind

Het probleem is dat ik graag de begin en eind hoogte (bob) weer wil geven bij de leiding.
Aan welke kant van de lijn de bob_start moet staan wordt bepaald door het veld idstart. In dit veld staat de idcode van de inspectieput.
Ik kan echter niet vinden hoe ik een annoatation label kan plaatsen bij het begin of eind van de leiding op basis van de idcode uit de leidinginformatie .

Heel simpel gezegd wil ik dus het volgende doen:
- plaats een label met de waarde bob_start aan de zijde van de lijn wie aansluit op de inspectieput met het id idstart

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen bereiken?
Re: Weergeven van MAP Data
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2015, 12:54:19 »
Roy,

Helaas kan ik je hiermee niet helpen, maar is het misschien mogelijk om je vraag te ondersteunen met printscreens?

Richard
« Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2015, 10:09:02 »
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2015, 17:04:18 »
Stephan,

dat linkje van jou had ik al gezien, maar is echter niet wat ik nodig heb.
Inmiddels is het project afgerond en is er even geen noodzaak om hier een oplossing voor te zoeken.
zodra ik wat meer tijd heb ben ik van plan om dit "probleem" via een .NET tooltje op te lossen.