header image
Nieuws

Beste bezoeker van CADToppers.nl, zonder vragen en antwoorden kunnen wij niet bestaan, schroom dus niet en stel je vraag!

Topic: Toolpalette delen?  (gelezen 2591 keer)

Toolpalette delen?
« Gepost op: 3 juni 2015, 15:55:43 »
CADToppers,

Ik heb een Toolpalette die ik graag wil delen met collega's, maar dan zodanig, dat als ik iets toevoeg (of 1 van de collega's), dat deze aanvulling zichtbaar worden bij iedereen die de toolpalette heeft.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Mvg. Richard
Re: Toolpalette delen?
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2015, 16:24:26 »
Ja dat kan.
Je moet dan je toolpalette exporteren en op de server zetten.
Dan moet jezelf deze ook laden, dan kun je deze bewerken.
Let op 1)-> wijzigingen bij andere personen zijn pas te zien na een herstart van AutoCAD.
Let op 2)-> Zorg ervoor dat die locatie alleen voor jou te bewerken is, het aanpassen van de toolpalette kan anders door iedereen, dus ook als iemand de "View Options" aanpast.

Klik op "Customize Toolpalette.
Klik met rechts op een palette en kies voor "Export" en kies de locatie op de server.

Nu moet je alleen de locatie toevoegen in de "options":

Let op 3)-> Zorg ervoor dat je "oude" toolpalette eerst verwijderd voor je de "nieuwe" locatie toevoegd.
Nu moet de toolpalette zichtbaar zijn.

« Laatst bewerkt op: 3 juni 2015, 16:40:22 door EddyBeerke »
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2015, 08:11:15 »
Eddy,

Ik ga het even uitproberen, waarschijnlijk zit de crux in het toevoegen van de locatie in de Options....
Zodra ik het getest heb, laat ik het je even weten.
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2015, 14:51:28 »
Ik heb e.e.a. even snel bekeken, maar het lijkt erop, dat het niet werkt.
Op beide machines heb ik in het zoekpad de netwerklocatie toegevoegd en op de Toolpalette heb ik de zelfs de padverwijzingen naar de images aangepast.

Ik ga nog 1x keer de toolpalette weghalen en opnieuw toevoegen, mocht het dan nog niet werken, heeft iemand dan nog een idee hoe ik dit kan oplossen?
« Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2015, 23:44:28 »
Richard,

Ik lees eigenlijk verschillende wensen:

1 Netwerk ToolPalettes.
2 Door verscheidene personen aanpasbaar
3 Melding dat er wat veranderd is

Misschien lees ik het wel verkeerd.

In ieder geval moet ik ergens een pdf hebben die het één en ander uitlegt.

Ik heb het zo dat ik als enige de ToolPalettes beheer. Als ik een aanpassing gemaakt heb kopieer ik zoals Eddy kort uitlegde de bestanden naar het netwerk.

Bij ons werkt het prima, de vijf andere tekenaars krijgen altijd mijn ToolPalettes naast die van hun zelf.

Ik kan dus zelf bepalen welke tabbladen ik wel deel en welke niet.
Op het moment dat er een nieuwe functie in de Palettes is bijgekomen zien ze het aan een extra icoon.

Dat kan en Lisp zijn een block of wat dan maar ook.
Maar inderdaad de wijziging is pas zichtbaar na een herstart van AutoCAD.

Laat even weten of dit ook voor jou de bedoeling is, dan ga ik even op zoek naar het tekst bestandje.
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2015, 07:52:39 »
Oppie,

Alle hulp en informatie is welkom!
Het zal er waarschijnlijk op neer komen, dat ik idd de beheerder ben en blijf van de toolpalettes  en deze deel met de andere.

« Reactie #6 Gepost op: 9 juli 2015, 08:26:00 »
Zie bijlage van de RTW - Toolbox...
Hier staat beschreven hoe je een toolpallete toevoegt.

[verwijderd door de beheerder, omdat deze bestanden al meer dan 50 dagen niet zijn gedownload]
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2015, 15:46:28 »